Monday, February 1, 2016

Simpul Biawak atau Simpul Mengkarung

Assalamualaikum... Ku tanya apa khabar semuaaaa.. Hari baru, tarikh baru, bulan baru... cepat je dah lepas sebulan pada tahun 2016.. Padahal rasa macam baru semalam, aku wish Happy New Year.. Mesti korang dah muak kan dengan blog aku.. maklum laa asyik GiveAway, Segmen jee.. Update ape2 selain tu tak ada.. kan??? baik ngaku.. biar aku kejar orang tu dengan parang..haha.. gurau jela.. Sebenarnya tak tahu apa nak update.. nak cerita pasal ape?? otak ni kadang2 slow sangat.. nak update pasal berita semasa, dah ramai update.. hmm, ntah la nakk oii..

Image result for simpul biawak

Ok laa, mood bosan dan malas shhhhh jauh2.. semak jela.. Hari ni, hari yang kurang baik la untuk aku..huhu
dengan cuaca panas nya memang tak tahan.. 1 badan sakit2.. kaki pun sakit dah 2-3 hari jugak.. bukan sakit sebab patah riuk ke apa.. kaki aku kena simpul biawak atau simpul mengkarung.. Tak tahu apa tu simpul biawak?? alaa, tiba2 je nanti kaki korang rasa macam kejang atau cramp.. macam kena tarik pun ada.. pehh, sakitnya memang mendodoi laa.. Tapi aku nak bagi tip kalau korang kena simpul biawak nie, korang try tegakkan pergelangan kaki separa tegak.. cehh, bagi tips tapi kaki sendiri tak baik2 jugak..  Sapa yang cakap orang mengandung je yang kena simpul biawak ni?? sebenarnya kalau korang kena nie sebab korang malas nak excercise, malas nak jalan memang akan kena laa..

https://www.google.com/imgres?imgurl=https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEipTSBVRvqFHb9mBsCVWVOiacGBbZeAgz7kaG6_2qVMo257Aho3gtIUsj3DtJgIqEqgQaFX6P0DBZYOW0b8maxuTspGPUbF8EezVoHpMSvPyjYurwyws0plibjNL3_LCFSPZOItiyvEIFI/s640/Foot_exercises-large.jpg&imgrefurl=http://www.mahligaivitamin.com/2015/10/pengalaman-sendiri-mengatasi-kekejangan-kaki-simpul-biawak-simpul-mengkarung.html&h=171&w=448&tbnid=GhvaYI8HeL82wM:&docid=q2aXfBpqg1KkIM&ei=q_euVq7rIJPguQTTorvIAg&tbm=isch&ved=0ahUKEwju7JTV9NXKAhUTcI4KHVPRDikQMwhzKEwwTA
macam ni la yang aku ajar tadi.. 

Image result for simpul biawak
ni cara2 untuk mengatasi masalah simpul biawak atau simpul mengkarung ni.. aku jarang nak praktik kan kalau nak kena pakai stokin tu..rimas je nak tidur..hhehe

No comments:

 
 photo cats_zpscdjdlx5h.jpg